woensdag 10 december 2008

Woensdag 10 december

Weer een dag dichter bij de terugreis.
Vandaag was een dag dat we veel mochten en niets moesten. Zowiezo hoeven we deze week in Beijing niets te doen. De laatste officiele papaieren worden allemaal geregeld door "het meiling" team en onze Chinese steun en toeverlaat Chris en zijn zoon Michael.
-
We hebben dan vanmorgen ook redelijk rustig aan gedaan. Xen was iets vroeger dan de wekker wakker maar we hadden allemaal een goede nachtrust gehad. Het lijkt erop dat ook Xen steeds meer op haar gemak raakt. Het " zeurderige" jengelen (huilen / dromen!!) is zo goed als weg. Of we raken eraan gewent. In ieder geval, het gaat iedere dag beter. Vanmorgen voor de eerste keer, werd na een kroel bij mama, papa ook heel vluchtig opgezocht. Ik denk dat mijn tijd binnenkort aan breekt en dat mama kan inpakken. Hihi... Jaja mama, het is zo ver, je kan je koffer pakken want het zal papa's meisje worden. -
Na het ontbijt om 10.30 afgesproken in de lobby om een openlucht markt te bezoeken met curiosa en andere snuiterijen. Leuk, maar zeker ook koud. Ze hebben sneeuwbuien opgegeven maar deze zijn, op een verdwaalde vlok, uitgebleven. En die vlok die viel was in mijn ogen niet echt wit. Het was een soort van smog vlok (zo ongeveer een iets getinte vlok). Begrijpen jullie wel toch !!!?
-
We zijn per stel ( sorry ik moet er nog een beetje aan wennen, gezin) in een taxi gestapt en hebben voor de eerste keer gebruikt gemaakt van het kaartje van het hotel. Hierop kan je aankruisen waar je naar toe wilt. Achter het door jou aangekruiste doel staat in het Chinees (karakters) en in het engels de lokatie. Heel gemakkelijk. De taxichaufeur waagde zich alleen jammer genoeg niet uit de auto. Liet mij tobben met de buggy en vinden van de knop van de achterklep. Je zal eens moeite moeten doen voor een fooi !!. Maar ik moet zeggen.. hij reed prima in een ruk naar de plaats van bestemming (voor zover dat te controleren valt). Harm, Magreet en Fei-ya kregen wel service bij het instappen en helpen van de buggy maar zij werden op een andere lokatie gedropt. Je kan ook niet alles in het leven hebben, laat staan mee hebben.
-
De markt zelf was niet heel bijzonder. Of het kan zijn dat wij er te vroeg waren. Een hoop rommel (in onze ogen). Het leek een beetje op koniginnedag op z'n Chinees. Ik kan geen andere omschrijving vinden / bedenken. Dus we waren snel uitgekeken. Natuurlijk hebben we nog wel een aantal leuke en toepasselijke kadootjes gescoord. En ja natuurlijk flink weten af te dingen. Dit is geen liefhebberij van Conny. Ze geeft aan mij door wat ze wilt hebben. Gaat er dan snel vandoor al wijzend naar mij dat ik de baas ben en bemoeit zich niet met mijn specialiteit..... het afdingen.
-
We waren snel over de markt gelopen en snel weer in een taxi terug naar het hotel gegaan. Een schone luier later zijn we weer naar buiten gegaan om nog wat boodschappen te doen. Natuurlijk nog even over de zijdenmarkt gelopen. Dit lijkt overigens helemaal niet op een markt. Het is een gebouw van +/- 9 verdiepingen met allerlei winkeltjes waar ze van alles verkopen.
-
Tussen de middag met z'n drieen gegeten bij Starbuck en gelijk een lekkere bak koffie genomen. Xen heeft hier lekker van haar fles genoten en lekker omzich heen gekeken. Wat gaat er voor haar een wereld open.
-
Verder hebben we lekker gewandeld in de "frisse" buitenlucht. Ik heb me nog wel verwonderd over wat er hier in een rap tempo wordt gebouwd. Overal waar je kijkt staan er hoge, en dan bedoel ik hele hoge, kranen die werken aan hoge, hele hoge gebouwen. Wat een wereldstad.
-
S'avonds voor de afwisseling naar de chinees gegaan en we zijn wederom kostelijk verwend met een aantal lekkere gerechten. We gaan de Chinese keuken hier nog lekekr vinden.
-
Morgen wel weer een druk program. We gaat naar de verboden stad en in iedergeval nog naar "het" vogelnest.
-
Tot morgen.
Xen, Conny en Edward.

2 opmerkingen:

Bernie zei

Heeee Woltertjes,
Jullie willen zoooo graag naar huis dat jullie een dag in de datum verkeerd zitten Hahahahha.Zo gaat de tijd wat sneller.....
Maar nog een paar dagen en dan zijn jullie er weer. Gelukkig.
Het lijkt wel of jullie al eeuwen weg zijn.
X Margreet

Anoniem zei

Wat is het toch een mooi meisje en wat staan al jullie kleertjes mooi goed in geschat hoor de maat!!En wat fijn dat jullie iedere dag wat schrijven zodat wij het ook een beetje kunnen meemaken!!Nog even en dan zijn jullie weer in nederland en slapen jullie weer in je eigen bedje,en kan xen kennis maken maar haar nieuwe paleisje!!veel liefs uit groesbeek!!