maandag 1 december 2008

DAG 3

Vanmorgen een beetje verlegen wakker geworden. Het is ook niet niks natuurlijk. Opeens 2 vreemde mensen om je heen die de hele tijd naar je liggen te kijken. Toch vond ze het wat, al die aandacht. Ook heeft Xen een pleister op haar navel. Moesten we ons niet druk om maken volgens Chris, onze chinese begeleider. Hij zou vandaag gaan vragen waarom deze pleister er zat. Misschien een beetje ontstoken naveltje, dus niets aan de hand. Wat wel raar was, is dat er iets zwarts onder de pleister uitviel. Dit bleek een kruidnageltje te zijn!!! Vreemd.
Papa vindt ze soms nog wel een beetje eng. Hij mag wel de fles geven, dat wel, maar ze durft hem nog niet echt aan te kijken. Ben benieuwd hoe lang dat duurt.....!!! Daarna lekker gewassen , dit vond ze niet zo leuk, en liet ze ook even merken... en daarna naar het onbijt gegaan
Xen kan al zelf eten!!!! Soms stopt ze alleen het hele broodje in haar mond. Dus doen wij het toch maar. Ontbijt vond ze wel erg lekker, dat wel. Meloen, brood en zoet brood. Alles stopt ze onder haar neus.
-
-
Na het eten heeft ze even gespeeld met haar vriendinnen. En na het spelen zijn we een stukje gaan wandelen in de stad. En wat een bekijks hebben we daar.
-
-
Alle chinezen kijken naar ons. Ook zitten ze steeds aan haar beentjes. We begrijpen, na uitleg van onze begeleidster, dat ze vinden dat Xen te koud is gekleed!!!!!! Het is hier 16C , maar de kinderen hier lopen erbij alsof ze zo de piste op moeten, met muts en skipak...Maar alle chinezen vinden het goed om te zien dat europeanen een chinees kindje adopteren. Ze steken elke keer de duim op. Erg lief.
-
-
Na de wandeling en middagdutje begon de eerste helft van het officiele gedeelte. Wachtijd viel ons reuze mee. Het enige wat een beetje "tegenviel" is dat Xen op dat moment haar hele luier heeft volgepoept. Zelfs romper en maillotje zaten onder. Onze eerste luier. En gelijk een flinke... Op dat moment komt ook Chris met de uitleg over de pleister. Deze zit er, samen met kruidnagels ( een chinees recept), omdat ze diaree heeft!!! Daar waren wij nu inmiddels ook achter...
Gelukkig mochten we de maillot lenen van vriendinnetje Fei-Ya, zij had wel een reserve bij.
-
-
Nog even naar de politie om ons te melden. Dit duurde wel wat langer, en uiteindelijk ook niet helemaal gelukt. Morgen gaan we hier alsnog een irisscan laten maken van Xen.
-
Xen was inmiddels iets kwijt wat haar dwarszat en dat was goed te merken.
-
-
Op de kamer poepte ze nog een keer zo'n zelfde luier he le maal vol (weer inclusief romper, binnen 2 seconden was het gebeurd...echte diaree ...).
Maar ook deze bracht weer enorme opluchting.
-
-
En nu ligt ze lekker te slapen. En dat gaan wij ook doen.
Tot morgen.
Liefs Edward, Conny en Xen

10 opmerkingen:

Schotjes zei

Lois zegt: "ik vind het het leukste als je hierheen komt vandaag en ik ga je Nederlands leren"
X Lois

Anita Lage Zwaluwe zei

Ha die happy people,

misschien is dit het zoveelste mailtje al van mij maar de techniek is hier nog niet zo ver in huize hakkens
Ik vind het geweldig om alles te zien vanuit het koude nederlandje
Het is wel een super lief ding zeg
Ik ben blij dat alles zo goed gaat met jullie drietjes.
Van die poepluiers is ff wat minder he maar ook daar wen je gauw aan hoor en voor je het weet ruik je de poepluier van xen uit duizenden hhaaahha

Nou nog heel veel plezier en ik kan niet wachten tot morgen dat ik weer op de site wat kan lezen

Groetjes van tante anita

Unknown zei

Lois zegt: "ik hoop dat ze snel komt, dan kan ik haar Nederlands leren"

X Lois

Anoniem zei

Hoi Woltertjes,

Inmiddels ook een skype / webcam met microfoon aangeschaft.
Willen alles op de voet volgen.... kortom hele huishouden op z'n gat!! haha (bedankt Xen).

Lezen, horen, zien jullie morgen wel weer.

Kuzzzzie, Edwin, Nancy, Brett en Lieve (Xen, wees gewaarschuwd voor deze teiger)

Anoniem zei

Xen, is lief. Groetjes en kusje. Tim

martijn poot zei

Hoi familie Wolters,

Ik heb gisteren de tip gekregen van Ed en ondertussen ook alles al gezien en gelezen.
Wat een prachtig meiske.
Heel veel liefde en geluk.
Ik blijf het volgen. O en het duurt dan nog wel 6 dagen maar alvast gefeliciteerd met haar verjaardag.

Groetjes Martijn

Anoniem zei

Hoi Conny en Edward, jullie stralen!!! Gelukkkig gaat alles goed. Ik lees de site iedere keer met tranen in mijn ogen. Ik denk aan jullie!
Groetjes Anita Hellemons

corine van der wulp zei

Hoi Conny en Edward,
Wat een schatje is het zeg!
Ik vind het super! Ik heb met kippevel jullie blogs gelezen!
Geniet maar lekker met zijn drieen!
Groetjes
Corine

lydia coremans zei

Hoi Conny en Edward.

Wat is het een lieve meid die Xen.
Nog heel veel plezier daar in het verre China.

Groetjes Lydia Coremans

Anoniem zei

Hoi Xen,
Wat een snoepie ben jij en jouw papa en mama wat zijn die blij. Je hebt al wel gemerkt natuurlijk dat je zeer gewenst ben en dat je in een warm nestje terechtgekomen ben. We zien je binnenkort. Veel plezier nog en tot in Nederland. Yvonne en René